ظهر شنبه، مورخه 16 دی 1391، رئیس شورای شهر اصفهان آقای حاج رسولیها بهمراه شهردار منطقه 5 شهر اصفهان آقای عصارزادگان، به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی در کلیسای وانک با مسئولین خلیفه گری ارامنه ی اصفهان و جنوب ایران دیدار و گفتگو کردند.

   هیئت میهمان در سالن جلسات کلیسای وانک به حضور عالیجناب اسقف بابکن چاریان رسیدند. در این دیدار رئیس مجمع نمایندگان خلیفه گری آقای آشوت داوتیان، رئیس شورای خلیفه گری آقای نوئل میناسیان و رئیس هیئت مذهبی آقای آرشالویس خداوردیان، و جناب کشیش مسروپ گالستانیان از روحانیون ارامنه ی اصفهان نیز حضور داشتند.

   در ابتدای این دیدار عالیجناب اسقف بابکن چاریان با خوش آمدگویی و تشکر از حضور مسئولین گرامی، مراتب قدردانی و تشکر خویش را از فعالیت های گسترده و موفقیت آمیز شورای شهر اصفهان و شهرداری منطقه 5 اصفهان در امور شهری ابراز نموده و برای تمامی دست اندرکاران و مسئولین محترم از خداوند متعال آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون نمود. عالیجناب اسقف در میان سخنان خود با توجه به هم زمان شدن تحویل سال نو میلادی با ایام سوگواری ماه صفر اشاره نمود، که از طرف خلیفه گری ارامنه از مردم درخواست شده جشن های سال نو و مراسم عید میلاد مسیح را به صورت شایسته و با در نظر گرفتن ایام سوگواری برپا نمایند و از به وجود آوردن محیط و شرایط نامناسب بپرهیزند.

   رئیس شورای شهر اصفهان آقای حاج رسولیها با قدردانی از پذیرایی انجام شده و با بیان تبریکات به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی و اعیاد تولد و تعمید حضرت عیسی مسیح، از فعالیتها و توجه خلیفه گری در خصوص هم زیستی مسالمت آمیز و تعامل بین ادیان ابراز خوشنودی نمود.

   شهردار منطقه 5 اصفهان آقای عصارزادگان نیز به مناسبت اعیاد سال نو میلادی تبریک و تهنیت عرض نمودند و در ادامه ی سخنان خود، به جهت آشنایی بیشتر، اطلاعات جامعی درباره ی خدمات و سمت هایی که آقای حاج رسولیها در دوران فعالیت های دولتی خود داشته اند به سمع حاضرین رساند.

رئیس شورای خلیفه گری آقای میناسیان با رضایتمندی از توجه خاص و همیشگی مقامات مختلف شهری در رابطه با مسائل مربوط به جامعه ی ارامنه و منطقه جلفای نو، به یک سری از نگرانی های بوجود آمده در منطقه ی ارمنی نشین جلفای نو و بخصوص اطراف کلیسای وانک در رابطه با افزایش غیر معقول فعالیت کافی شاپ ها اشاره کرد و از مسئولین گرانقدر درخواست نمود جهت حفظ بافت سنتی، ارزش های میراث فرهنگی و آرامش  منطقه نسبت به این مسئله توجه خاصی نشان دهند. مسئولین میهمان موضوع مورد بحث را حائز اهمیت دانستند و قول دادند که برای فراهم آوردن شرایط مناسب در محل اقدامات لازم را انجام دهند.

   در پایان دیدار، مسئولین دولتی یادبودی از هنر دستی اصفهان تقدیم کلیسای وانک نمودند. بعد از دیدار، میهمانان از موزه ی «خاچاطور گساراتسی» و کلیسای «هُوسپ آرِماتاتسی» وانک دیدن نمودند که در محل توضیحات جامع و کاملی در مورد بنای کلیسا و اشیاء موزه ارائه شد. قبل از ترک کلیسای وانک، آقای حاج رسولیها نظرات خود را در دفتر یادداشت میهمانان بلندپایه ی موزه ی کلیسا نگاشتند.