در چهارچوب برگزاری مسابقات جام جهانی بسکتبال مردان 2023 که در شهریور ماه سال جاری برگزار می گردد، فدراسیون جهانی بسکتبال در اقدامی نمادین کاپ جام جهانی را در کشورهای راه یافته به جام جهانی به نمایش می گذارد.

نظر به اینکه تیم ملی بسکتبال ایران نیز در این مسابقات شرکت خواهد کرد، فدراسیون جهانی بسکتبال کاپ جام جهانی را روز 22 اردیبهشت در تهران و 24 اردیبهشت در اصفهان رونمایی کرد.  

بر اساس تصمیم فدراسیون بسکتبال از جمله مکان هایی که جام در آن قرار گرفت کلیسای وانک اصفهان بود.

به گزارش روابط عمومی خلیفه گری ارامنه اصفهان، یکشنبه، 24 اردیبهشت، کاپ جام جهانی ابتدا در حیاط کلیسای وانک اصفهان رونمایی گردید و سپس درون کلیسای هوسپ آرماتاتسی برده شد.

شنگ ژوبین مسئول فدراسیون جهانی بسکتبال، محسن معزی‌فر دبیر فدراسیون، جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، احمد رضایی ریاست هیأت بسکتبال استان اصفهان و دیگر مسئولان این عرصه، همچنین به دعوت هیأت بسکتبال پیشکسوتان بسکتبال استان، از جمله بانوی ورزشکار افتخار آفرین جامعه ارامنه اصفهان آیلین ملکیان در این رویداد حضور داشتند. لازم به ذکر است ملی پوش سابق ارمنی تبار آرن داوودی به دلیل سفر خارج از کشور در این مراسم شرکت نکرد.  

در این آیین مسئولین فدراسیون بسکتبال را اسقف سیپان کاشجیان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، ورژ درماردیروسیان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و همچنین ژرژ غازاریان رئیس باشگاه ورزشی۔فرهنگی آرارات اصفهان همراهی کردند.