نیکول پاشینیان نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان در پیام‌های جداگانه‌ای، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور کشورمان تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، در پیام نخست‌وزیر ارمنستان به رهبر معظم انقلاب آمده است:

عالیجناب، تبریکات صمیمانه من به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پذیرا باشید. روابط گرم و دوستانه ارمنستان و ایران با ریشه‌های چند صد ساله و تاریخ و سنت‌های غنی، برای کشورهای ما اهمیتی ویژه دارد. از برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران، بیش از سه دهه می‌گذرد و در این دوره ما شاهد همکاری جدی دوجانبه بوده‌ایم. اطمینان دارم که روابط دوستانه ارمنستان و ایران که در فضای احترام و اعتماد متقابل شکل گرفته است، در آینده شاهد دستاوردهای بزرگتری در راستای منافع مردم ارمنستان و ایران خواهد بود. با اغتنام فرصت، برای شما تندرستی و طول عمر آرزو می‌کنم.

 پاشینیان همچنین در پیامی، فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب را به آیت‌الله رئیسی تبریک گفته است.

در این پیام است: به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بهترین و صمیمانه‌ترین آرزوهای خود را به شما و مردم کشور دوست ایران ابراز می‌نمایم. روابط خدشه‌ناپذیر ارمنستان و ایران که بر تاریخی چند صد ساله و احترام متقابل استوار است، برای جمهوری ارمنستان، اهمیتی ویژه دارد.

اطمینان دارم که با تلاش مشترک، قادر خواهیم بود که همکاری بین دو کشور را به سطحی جدید رسانده و دستور کار مشترک خود در زمینه‌های مختلف را در راستای منافع و رفاه مردم دو کشور و امنیت کشورهایمان گسترش دهیم. با اذعان به اهمیت فراوان دیدگاه‌های دو کشور در خصوص استقرار و تحکیم صلح و ثبات در منطقه، دعوت از شما برای سفر رسمی به ارمنستان که سال گذشته در جریان سفرم به تهران اعلام شد را تجدید می‌نمایم. فرصت را مغتنم شمرده و برای شما موفقیت بیشتر و برای مردم کشور دوست ایران، صلح پایدار آرزو می‌کنم.