عصر امروز پنجشنبه بیستم بهمن ۱۴۰۱ و در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آقای ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با آقای واهاگن خاچاتوریان رئیس جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان در ابتدای این دیدار که بنا به دعوت رئیس جمهوری ارمنستان و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد، آقای خاچاتوریان با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروز مناسبت بسیار مهمی است. چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به شما، همکاران ایرانی و ملت ایران تبریک می‌گویم و برای شما بهترین آرزوها را دارم، برای شما موفقیت و مهم‌تر از همه چیز صلح و آرامش آرزو می‌کنم. روابط چند صد ساله ما همواره بر دوستی و احترام استوار بوده است و ما به این سنت ادامه خواهیم داد. دو کشور روابط نزدیکی دارند و ما برای تعمیق روابط تلاش خواهیم کرد. این به نفع مردم ما خواهد بود و کشورهای ما را قوی‌تر خواهد کرد.

آقای ظهوری همچنین با اشاره به افزایش شتابان روابط تجاری دو کشور، رایزنی‌های فشرده سیاسی و تقویت روابط مراکز فکری دو کشور را نیز یادآور شد.

در این دیدار، طرفین همچنین درباره برخی از زمینه‌های گسترش بیشتر روابط دو کشور از جمله فناوری، صنایع معدنی، بخش ساختمان و توسعه زیرساخت‌ها گفتگو کردند.