به گزارش ایسنا رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به قرمز شدن وضعیت شهر اصفهان، از ممنوعیت ورود پلاک های شهرهای قرمز به شهرهای استان اصفهان و ممنوعیت خروج پلاک های بومی اصفهان از این شهر خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر خودروهای دارای پلاک شهرهای قرمز اجازه ورود به شهرهای استان اصفهان را ندارند، به ویژه براساس آنچه در ستاد کرونای استان اصفهان مصوب شده خودروهای استان های یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر تحت هیچ شرایطی نباید وارد شهرهای استان اصفهان شوند.

وی با بیان اینکه محدودیت های تردد براساس وضعیت شهرها و رنگ بندی است، گفت: اصل کلی در کشور این است که اگر وضعیت شهر قرمز یا نارنجی باشد پلاک های بومی آن شهر حق خروج ندارند.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه ایستگاه های ایست بازرسی در ۳ نقطه ورودی به اصفهان از استان یزد، ورودی از سمت نائین مقابل پلیس راه و ورودی از استان فارس ایست بازرسی شهید امامی فعال است و این تعداد ایستگاه فعلا کافی است، اما اگر ستاد کرونا ایستگاه های بیشتری مصوب کند، تعداد ایستگاه ها را افزایش خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ایستگاه های پلیس راه، دوربین ها نیز ترددها را ثبت و اعمال مقررات می کند. میزان جریمه ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان است که جریمه یک میلیون تومانی برای شهرهای قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی برای شهرهای نارنجی است.

سرهنگ زارع از مردم خواست باتوجه به شرایط کرونا تا جایی که امکان دارد به مسافرت نروند و بدانند دوربین های پلیس راه در جاده ترددها را ثبت و اعمال قانون می کند.

همچنین سرهنگ محمدرضا محمدی-رئیس پلیس راهور استان اصفهان نیز اعلام کرد: برابر با مصوبات ستا داستانی کرونا از امروز (۱۶ تیرماه) تا اطلاع ثانوی توقف هرگونه وسیله نقلیه در حاشیه زاینده رود، ناژوان، پارک جنگلی صفه و سایر تفرجگاه های اصفهان ممنوع و مشمول جریمه است.

وی از شهروندان درخواست کرد به منظور حفظ سلامت خود محدودیت های اعلام شده را جدی بگیرند و خاطرنشان کرد: امکانات و تجهزات لازم برای برخورد با تخلفات را داریم، اما تمایل به اعمال جریمه و برخورد با شهروندان را نداریم.