آرمن سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان روز گذشته در پیامی به آیت الله سید ابراهیم رئیسی، پیروزی او را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی ارمنستان (آرمن پرس)؛ دفتر ریاست جمهوری ارمنستان اعلام کرد: سرکیسیان در این نامه خطاب به رئیسی نوشته است که باور دارم در دوره ریاست شما؛ کشور ایران به گام برداشتن در مسیر توسعه و رفاه ادامه خواهد داد.

در این پیام آمده است: ارمنستان برای تقویت و تعمیق همیشگی روابط دوستانه کنونی و گفت وگوی سازنده با ایران، ارج می نهد.  تمایل برای برقراری روابط دوستانه برای شناسایی یکدیگر و همکاری، ریشه در قرن های گذشته دارد که فرصت های گسترده کنونی را فراهم می کند.

سرکیسیان برای ابراهیم رئیسی، سلامتی کامل و دستاوردهای کاری و برای مردم کشور برادر ایران نیز صلح و آسایش آرزو کرد. 

نیکول پاشینیان، کفیل نخست وزیری جمهوری ارمنستان نیز ضمن ارسال پیامی، انتخاب سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان به شرح زیر است:

جناب آقای رئیسی، انتخاب حضرتعالی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران، از سوی مردم جمهوری ارمنستان و شخص خود صمیمانه تبریک می‌گویم.

اطمینان دارم که در سالهای پیش روی ریاست حضرتعالی صفحه جدیدی در تاریخ روابط دوستانه مردم ارمنستان و ایران در راستای یاری به توسعه، پیشرفت و رفاه مردم دو کشور  گشوده خواهد شد.

با استفاده از فرصت مایلم نقش آفرینی مهم ایران را در امر حفظ صلح و ثبات منطقه، همچنین آمادگی ارمنستان را برای خنثی سازی چالش‌های منطقه با کوشش مشترک مورد تاکید قرار دهم.

رجاء واثق دارم که در دوران ریاست حضرتعالی در روابط دو کشور دوست، دستاوردهای نوینی به ثبت خواهند رسید. اطمینان دارم که در سایه تلاش مشترک موفق خواهیم شد دستور کار همکاریهای دوجانبه را با ابتکارات و برنامه‌های جدید غنی نموده و آنرا بیش از پیش پویاتر نمائیم.

برای حضرتعالی سلامتی، فعالیت و عملکرد پرثمر و برای مردم دوست ایران صلح و رفاه آرزو می‌نمایم.