روز یکشنبه 31 شهریور 1398 سفیر کشور جمهوری ارمنستان در کلیسای وانک مهمان خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران بود. اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران سیپان کاشجیان، رئیس مجمع نمایندگان، رئیس و اعضای شورای خلیفه گری و رئیس هیئت مذهبی میزبان مهمانان والا مقام سفارت جمهوری ارمنستان بودند.

در این دیدار جمعی از کارگزاران ارمنی و هم وطنان اصفهانی و همچنین مدیر کل امور اقتصادی و دارایی ورئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان آقای صبوحی، معاون سرمایه گذاری و سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان آقای درخشان، رئیس جامعه هتل داران استان و مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره هتل آسمان آقای بیگیف رئیس هیئت مدیره مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آقای لوافان  و ... نیز دعوت و حضور داشتند.

در ابتدا رئیس مجمع نمایندگان آقای طاطاوس اوهانیان ضمن خوش آمدگویی به مهمانان گرامی، با تاکید بر اهمیت ویژه روابط ایران و ارمنستان در این برهه زمانی خاص، خاطر نشان کرد که هدف از این گردهمایی ایجاد مقدمه ای جهت ارتباطات و همکاری های اقتصادی می باشد.

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران آقای آرتاشس تومانیان نیز توضیحاتی درباره ی چگونگی همکاری های اقتصادی ایران و ارمنستان ارائه دادند و با پر اهمیت شمردن ارمنستان به عنوان پل ارتباطی میان ایران و منطقه اوراسیا، تشویق به همکاری های دو جانبه نمودند. وی با اشاره به روابط ایران و ارمنستان به خصوص در یک سال و نیم گذشته و امضای قرارداد تجارت آزاد فی ما بین ایران و ارمنستان بیان نمودند: هم اینک تجارت بین ایران و ارمنستان و از طریق ارمنستان با منطقه اوراسیا می تواند به نفع دو کشور همسایه باشد.

در ادامه این دیدار حضار سوالات و پیشنهادهای خود را بیان کردند و جناب سفیر نیز برای هر کدام توضیحات و راهنمایی هایی ارائه دادند.