به نقل از سایت: www.irna.ir

اکران فیلم سینمایی «یه‌ وا» از ۲۵ اکتبر (۳ آبان) در ایالت نیویورک آمریکا آغاز خواهد شد. این فیلم همچنین در ادامه از ۱ نوامبر (۱۰ آبان) در ایالت لس‌آنجلس – کالیفرنیا روی پرده خواهد رفت و بعد اکران آن در ایالت‌های مختلف ادامه خواهد یافت.

در آستانه اکران این فیلم سینمایی به کارگردانی آناهید آباد در پخش سراسری آمریکا، پوستر این فیلم سینمایی که توسط ونرافیلمز پخش می‌شود، رونمایی شد.

 

همراه با رونمایی از پوستر «یه‌وا» در آستانه اکران فیلم در آمریکا، نقد بسیار زیبائی به وسیله زاره آروشاتیان استاد دانشگاه هنر UCLA نوشته شده است.

پخش فیلم سینمایی «یه‌ وا» به وسیله کمپانی «ونرافیلمز» به مدیریت گارینه نظری انجام می‌شود.

«یه‌ وا» نخستین فیلم آناهید آباد و محصول مشترک ایران و ارمنستان است و در کشور ارمنستان فیلمبرداری شده است، و از جمله فعالیت‌های بنیاد سینمایی فارابی در حوزه تولید مشترک محسوب می‌شود.

نماینده سینمای ارمنستان در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان نودمین دوره جوایز اسکار، در جشنواره‌هایی چون مونترال، ونیز، میل‌ولی، پالم‌اسپرینگز، کلیوند، کوتبوس و... حضور داشته و از جشنواره‌های زردآلوی طلایی ایروان، کینوشوک روسیه برنده جایزه شده است.

«یه‌ وا» روایت داستانی است که به مسائل اجتماعی انسان معاصر می‌پردازد.

نارینه گریگوریان، شانت هوانیسیان، سرگی توماسیان، ورژ کاسونی، مارجان آودیسیان، روزا آویدیسوا، دیگران داویدیان، نانور پطروسیان، اولینا آدامیان، یلونا ملیک ستیان، پاول مگردیچیان، مارات داویدیان و ... بازیگران این فیلم سینمایی هستند.