به نقل از سایت: www.irna.ir

تهران- ایران- وزیر امور خارجه ارمنستان اعلام کرد: رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس اوراسیا دهم مهرماه به ایروان سفر می کند.

"زوهراب مناساکانیان" وزیر امور خارجه ارمنستان در گفت‌ و گویی که در سایت خبری لراگیر. ای. ام منتشر شده است، حضور رئیس جمهوری ایران و سنگاپور را در اجلاس اتحادیه اورآسیا که در تاریخ دوم اکتبر ( ۱۰ مهر) در ایروان برگزار خواهد شد، تایید کرد.

وزیر امور خارجه ارمنستان اظهار داشت: سران کشورهای عضو و سایر همکاران اتحادیه اورآسیا از جمله ایران و سنگاپور در اجلاس مذکور شرکت خواهند کرد.

مناساکانیان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارمنستان از سفر رئیس جمهوری ایران چه انتظاراتی دارد، گفت: ما با ایران دستور کار گسترده‌ای داریم و پیدا کردن قالب‌ ها و روش همکاری موثری در زمینه امنیت منطقه‌ای، توسعه زیرساخت‌ها، تنوع انرژی و سایر زمینه‌ها را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم به نتیجه مثبت برسیم که به نفع کشورهای ما است.

وی با بیان اینکه ارمنستان همواره با ایران روابط خوب و دوستانه ای داشته و خواهد داشت، گفت: عضویت ارمنستان در اتحادیه اورآسیا نیز امکاناتی برای کشور ما در همکاری‌ها با ایران و همچنین کشورهای سنگاپور و مصر فراهم می کند.

وزیر امور خارجه ارمنستان با بیان اینکه ما علاوه بر منافع کشور ، روابط و تحولات بین المللی را نیز در نظر می‌گیریم، تأکید کرد: وظیفه ما این است که از آنچه به نفع کشور ما است حمایت کنیم و این کار را به گونه ای انجام بدهیم که برقراری روابط با یک کشور به ضرر کشور دیگری نباشد.