به نقل از سایت: www.fa.yerevan.icro.ir

 

با تلاش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، غرفه ای با رویکرد فرهنگ و هنر ایران اسلامی با عنوان «ایران امروز» در شانزدهمين نمايشگاه تخصصی ايران و ارمنستان افتتاح گردید.

این نمایشگاه به مدت سه روز در روزهای 27 لغایت 30 شهريور ماه سال 1393 از سوی اتاق مشترک ایران و ارمنستان برپا گردیده  رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران نیز با هدف معرفي هر چه  بيشتر فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی و اسلامی اين در اين نمايشگاه شركت  كرده است.

غرفه فرهنگی ـ هنری ایران امروز در زمان بازگشایی نمایشگاه، مورد استقبال جمع کثیری از بازدیدکنندگان و علاقه مندان به فرهنگ و تمدن کشور ایران قرار گرفت و با توجه به محل استقرار این غرفه در مرکز نمایشگاه، حتی مسئولین غرفه های نمایشگاهی نیز زمانی را برای بازدید از كتب هنري و تزئيني، صنايع دستي اعم از فلزكاری، خاتم كاري، معرق،  قلم كاري، قلم زني و نمایش فیلم های تبلیغاتی مربوط به اماكن توريستي و گردشگری ایران، اختصاص دادند.

همچنین برگزاركنندگان اين نمایشگاه تلاش دارند با استفاده از تمامی ظرفيت هاي موجود كشور ارمنستان، توانمندي هاي توليدي ـ صنعتي، خدماتي و فرهنگی ایران را در معرض ديد فعالان اقتصادي و فرهنگی ارمنستاني قرار دهند تا بدین واسطه زمينه گسترش همكاري هاي دو جانبه بیش از پیش فراهم گردد.

از دیگر فعالیت های جانبی نمایندگی فرهنگی کشورمان در این نمایشگاه پشتیبانی و اسکان گروه های فرهنگی اعزامی از ایران، همکاری مشترک در برپایی برخی غرفه های فرهنگی و مصاحبه آقای مشکی رایزن فرهنگی با چندین شبکه تلویزیونی خبری کشور ارمنستان بود.