به نقل از سایت: www.ostan-es.ir

 

استاندار اصفهان در شوراي فرهنگ عمومي استان محورهاي اساسي براي ميزباني هرچه بهتر از گردشگران خارجي را عنوان نمود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان؛ دكتر رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در جلسه ي شوراي فرهنگ عمومي استان با اشاره به رويكرد بسيار مثبت دولت تدبيرو اميد دررابطه با سياست خارجي گفت: در يكسال گذشته در راستاي ارتباط عزتمند دولت با كشورهاي خارجي در چارچوب سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري ، ورود  گردشگران خارجي به شهر اصفهان افزايش چشمگيري داشته است.

استاندار اصفهان با بيان اينكه در طول يكسال اخير بيش از 80 هيات خارجي بلند پايه و عالي رتبه به اصفهان سفر كرده اند اظهار داشت: اين گردشگران ضمن بازديد از آثار تاريخي اصفهان و صنايع دستي اصفهان با فرهنگ مردم ايران نيز آشنا شدند و اين امر نشان دهنده ي رويكرد مثبت دولت در ارتباطات خارجي است.

رسول زرگرپور افزود: آمار ارائه شده در ارتباط با ورود گردشگران خارجي نشان دهنده ي اين است كه ظرف چهارماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ورود گردشگران خارجي به شهر اصفهان حداقل 3 برابر شده است.

وي با بيان اينكه ورود گردشگران به استان توجه به دو اقدام اساسي را دو چندان مي كند، تصريح كرد: يكي از اين اقدامات در رابطه با تقويت زيرساخت هاي مربوط به گردشگران خارجي و به طور كلي گردشگري در اصفهان است كه طي دو دهه ي گذشته تقريبا هيچگونه تغييري در آن ها مشاهده نشده است.

استاندار اصفهان با بيان اينكه رزرو هتل در اصفهان بين 4 تا 5 ماه بطول خواهد كشيد، اظهار داشت:‌اميدواريم با تسهيلاتي كه براي اتمام هتل هاي نيمه تمام در استان و همچنين احداث هتل در نظر گرفته شده است تعداد تخت هاي موجود كه كه در حال حاضر بالغ بر 12 هزار و پانصد عدد است به بالغ بر 20 هزار تخت برسد و مشكلات موجود در اين خصوص برطرف شود.

وي احداث هتل هاي بالاتر از 5 ستاره را براي اين امر ضروري عنوان كرد و افزود: در حال حاضر با 5 سرمايه گذار داخلي و خارجي مذاكراتي را براي احداث اين هتل ها صورت گرفته است.

زرگرپور افزود: در كنار ارتقا زيرساخت ها بايد فرهنگ عمومي گردشگري و الزامات آن نيز در شهر فراهم شود.

رسول زرگرپور با بيان اينكه 6 محور اساسي براي اين امر در نظر گرفته شده است، افزود: محور اول اين اقدامات در خصوص تورليدرها است كه اين افراد بايد آداب و فرهنگ خاص و همچنين دوره هاي آموزشي خاص مرتبط با اخلاق گردشگري، تاريخ و تمدن اسلامي و فرهنگ ايراني را طي كنند.

استاندار اصفهان حمل و نقل و رفت و آمد گردشگران را نيز از ديگر محورهاي اين اقدامات عنوان كرد و اظهار داشت: تاكسي هاي ويژه ي گردشگران بايد با آرم مخصوص باشد و در اين ارتباط تسلط به زبان انگليسي و رعايت مهمان نوازي از سوي رانندگان بايد رعايت شود.

وي به بسته هاي فرهنگي و فعاليت هاي فرهنگي براي گردشگران اشاره كرد و افزود: اين امر بايد در مراكز اقامتي و هتل ها و همچنين در مراكز ميراثي مورد توجه قرار گيرد و در راستاي اصفهان شناسي و اسلام شناسي گردشگران و همين طور انتقال فرهنگ اقدامات اساسي صورت گيرد.

استاندار اصفهان مديريت خريد كالا و سوغات را از ديگر اقدامات عنوان كرد و افزود: شناسنامه دار كردن صنايع دستي و همچنين نصب برچسب قيمت و استانداردسازي صنايع دستي به منظور شناساندن فرهنگ و تمدن مردم استان به دنيا ضروري است.

رسول زرگرپور  ابراز اميدواري نمود كه در جلسه ي بعدي شوراي فرهنگ عمومي موارد ذكر شده به طور كامل بررسي و به اجراي اين محورها پرداخته شود كه بتواند دركنار اين استقبال خوب گردشگران خارجي از شهر اصفهان؛ مديريت استان نيز آمادگي كامل را براي يك مهمان نوازي خيلي خوب داشته باشد.