به نقل از سایت: www.farsnews.com

 

وزارت اقتصاد ارمنستان اعلام کرد گردشگران ایرانی در ۶ ماه نخست ۲۰۱۴، حدود ۷ درصد (حدود 35 هزار نفر) گردشگران خارجی بازدیدکننده از این کشور را تشکیل داده‌اند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، مخاک آپرسیان رئیس بخش گردشگری وزارت اقتصاد ارمنستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد، در مجموع در نیمه نخست امیال 495 هزار 967 گردشگر از این کشور بازدید کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال 2013 از افزایش 17.3 درصدی برخوردار شده است.

به گزارش رسانه‌های ارمنستان، در این بازه زمانی، حدود 474 هزار و 989 گردشگر ارمنی به خارج سفر کرده‌اند که نسبت به سال گذشته 14.8 درصد افزایش داشته است.

به گفته آپرسیان، عوامل افزایش ورود گردشگر به این کشور، همکاری موثر تمامی تمامی بخش‌های مرتبط، محیط تجاری و شرایط سرمایه‌گذاری مساعد، دسترسی بهتر به ارمنستان در بازار بین المللی گردشگری، رژیم اعطای روادید مناسب و به ویژه وجود سیاست آسمان باز بوده‌اند.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌ها، تنوع بخشیدن به محصولات گردشگری، شناساندن بهتر این کشور در جهان و سطح بالای امنیت در این کشور نیز به افزایش ورود گردشگر کمک کرده‌اند.

به نوشته این گزارش، حدود 44 درصد گردشگران خارجی بازدیدکننده از ارمنستان از روسیه، 28 درصد از گرجستان، 12 تا 14 درصد از اتحادیه اروپا و 7 درصد از ایران بوده اند.

بر این اساس، در نیمه نخست 2014 حدود 34 هزار و 717 نفر ایرانی از ارمنستان بازدید کرده‌اند.