به نقل از سایت: www.isna.ir

 

دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه که صبح روز یک‌شنبه انجام شد، همکاری‌های کشورمان در حوزه امور بشردوستانه با سازمان ملل متحد به‌ویژه در حوزه عراق و سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تشریح مشکلات انسانی پیش آمده برای مردم منطقه از ناحیه خشونت و افراطی‌گری به‌ویژه در عراق و سوریه بر ضرورت هم‌افزایی کشورهای منطقه برای زمینه‌سازی ارسال کمک‌های انسانی و توزیع آن‌ها بین مردم آسیب دیده تاکید کرد.

او با تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران در همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و یا برخی کشورها برای کمک‌رسانی به این مناطق، همکاری با سازمان ملل متحد را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین در این دیدار ضرورت زمینه‌سازی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم بی‌دفاع و در محاصره غزه را نیز مورد تاکید قرار داد.

والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با تشکر از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه برنامه‌های سازمان ملل برای کمک‌رسانی به عراق را تشریح کرد.