به نقل از سایت: www.iranarmenia.org

 

چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر پانتومیم ارمنستان در شهر «زاقکازور» این کشور با حضور یک گروه تئاتر از جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از ایروان، گروه «پاراداتا» از ایران با نمایش «چلیپا»، نمایشی بی کلام که جنگ و جنگ طلبی را محکوم می کند در این جشنواره شرکت کرده است.

جشنواره بین المللی پانتومیم یا تئاتر بی گفت و گو ارمنستان امسال نمایش های بدون کلام را از نقاط مختلف دنیا گرد آورده، تا مردم با تئاتر بصری معاصر کشورهای مختلف آشنا شوند، چلیپا از کشورمان یکی از این نمایش ها است که مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.

ژیرایر داداسیان، مدیر جشنواره بین المللی پانتومیم ارمنستان که سال گذشته با گروه تئاترش در جشنواره بین المللی تئاتر فجر شرکت کرده بود،اولین حضور هنرمندان ایرانی در جشنواره پانتومیم ارمنستان را گامی در جهت تعمیق همکاری های فرهنگی دو کشور دانست و گفت: تعحب آور نیست که ایران با تمدن و فرهنگی غنی اش دارای هنر نمایش قدرتمندی است، امیدوارم در آینده با گسترش همکاری های گروه نمایش دو کشور از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

نمایش بی گفت و گو که ترکیبی است از حرکت بدن، پانتومیم، سیرک و تئاتر دارای زبان بین المللی است که که برای همه قابل درک است، این هنر بصری به مردم فرصت می دهد که نمایش های کشورهای مختلف را تماشا کنند بدون نیاز به ترجمه آنها.