به نقل از سایت: www.isna.ir

 

نماینده ارامنه در تهران خواستار اقدامات حقوقی از سوی جامعه بین‌المللی برای محکومیت حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارن خانلری، نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در همایش دانشگاهیان که امروز در حمایت از مقاومت اسلامی غزه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: آنچه در غزه اتفاق می افتد از نظر حقوقی یک نسل کشی تمام عیار است که در هزاره سوم در برابر چشم جهانیان در حال وقوع است.

وی ادامه داد: در حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مبارزات نظامی و سیاسی واقعا واجب است اما در کنار آن باید مبارزات حقوقی افزوده شود.

این نماینده مجلس، اضافه کرد: در طول تاریخ با توجه به این‌که برخی جنایت‌ها بدون محکومیت باقی مانده است، بستری ایجاد شده است که نه تنها در غزه بلکه در سایر نقاط شاهد جنایت‌ها علیه انسان‌های مظلوم هستیم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با تأکید بر تبادل اطلاعاتی وسیع با حوزه آکادمیک ایران و جهان برای محکومیت حقوقی حملات رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی، گفت: حملات رژیم صهیونیستی به معنای واقعی نسل کشی است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ما به عنوان کشوری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرچمدار ملل مظلوم بوده‌ایم، باید به عنوان شهروندان این کشور سعی کنیم با سیستم منسجم و همسو کردن نیروها بستر و فضای حقوقی برای محکومیت جنایات اخیر مانند نسل کشی فراهم کنیم.

وی در پایان اظهاراتش خواستار تداوم این‌گونه نشست‌ها و تبادل فکری در سطح بین‌المللی و داخلی در دانشگاه آزاد اسلامی شد.