به نقل از سایت: www.irna.ir

 

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری های اسلامی (OIC) در شهر جده عربستان سعودی که پیرامون بررسی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین درغزه برگزار شد، شرکت کرد.

علی جنتی: امادگی ایران برای کمک به فلسطین و مردم غزه / انتقاد از برخورد انفعالی شورای امنیت

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه٬ علی جنتی در این نشست مواضع کشورمان در خصوص جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را تبیین و برآمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم فلسطین و به ویژه ساکنین غزه تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد،در این نشست تصمیمات و راهکارهای عملی برای کمک به مردم بی دفاع غزه، تامین نیازهای اضطراری بشردوستانه وفراهم کردن تمهیدات لازم برای بازسازی ویرانی های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی اتخاذ شود.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی نسبت به ضعف و انفعال مجامع بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل برای برخورد با رژیم متجاوز صهیونیستی انتقاد کرد و توضیح داد: با توجه به این که مسئله فلسطین مهمترین اولویت امت اسلامی وسازمان همکاری های اسلامی است بنابراین از این سازمان انتظار می رود اقدامات موثری را در جهت رفع وکاهش مصائب و مشکلات مردم فلسطین ایفا کند.

جنتی یادآور شد: سازمان همکاری های اسلامی با توجه به ظرفیت بالای کشورهای اسلامی از توان مضاعفی برای ایفای نقش موثر تر در یاری رساندن به مردم غزه و استیفای حقوق مسلم ملت مظلوم فلسطین برخوردار است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به سیاق اقدامات گذشته، از ابتدای این بحران با الهام از آموزه های اسلامی و وظیفه انسانی خود برای ارسال هر چه سریع تر کمک های بشر دوستانه مانند تجهیزات پزشکی، دارو و غذا اعلام آمادگی کرده که امیدواریم با بازگشایی گذرگاه ها این خواسته محقق شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همصدا با آزاد اندیشان جهان، ضمن تاکید بر لغو کامل محاصره نوار غزه بر بازگشایی هر چه زودتر تمامی گذرگاه های مرزی به منظور ورود کمک های بشر دوستانه و دسترسی پزشکان وامدادگران به مجروحان تاکید می کند.

جنتی گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار اعزام هیات تحقیق و تفحص به غزه برای بررسی ابعاد این فاجعه انسانی و تحت پیگرد قراردادن رژیم صهیونیستی در محاکم بین المللی است و از وحدت و مبارزات گروه های فلسطینی علیه رژیم اشغالگر حمایت می کند.

کمیته اجرایی سازمان همکاری های اسلامی به درخواست کشورهای اسلامی در جده عربستان برای بررسی اوضاع غزه و دیگر سرزمین های فلسطین تشکیل جلسه داد و در آن کشورهای عضو در سطح وزرا، معاونین وزرا وروسای هیات ها شرکت داشتند.

قرار است بعد از بحث وبررسی موضوع توسط وزرا٬بیانیه ای در این رابطه صادر شود.

بعیدی نژاد مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امورخارجه و دهقانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان همکاری های اسلامی در هیات ایرانی شرکت کننده در این نشست علی جنتی را همراهی می کردند.