به نقل از سایت: www.tabnak.ir

 

تظاهراتی در فرانسه و بلغارستان در برابر سفارتخانه‌های ترکیه در محکومیت دخالت های اردوغان در امور داخلی سوریه و در حمایت از ارتش این کشور برگزار شد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، تظاهرات در برابر سفارت ترکیه در پاریس پایتخت فرانسه با مشارکت فرانسوی ها و ترک ها و ارمنی ها و سوری های مقیم فرانسه برگزار و پرچم های سوریه و تصاویر بشار اسد در آن  حمل شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی در محکومیت دخالت ترکیه در امور سوریه با مضامین دخالت خارجی و ترکیه ای در امور سوریه نه و حاکمیت سوریه آری،ارتش سوریه دژ حامی کشور،به اردوغان اجازه ندهید که میان ملت های سوریه و ترکیه فتنه افکنی کند.

سوری های مقیم فرانسه بر حمایت از ارتش سوریه ضد گروه های مسلحی که از مرزهای ترکیه با پوشش کامل دولت رجب طیب اردوغان وارده شده اند تاکید کرد.ترک های شرکت کننده در این تظاهرات نیز سیاست های اردوغان درباره سوریه را مورد مخالفت قرار دادند و آن دخالتی خطرناک دانستند.ترک های شرکت کننده اعلام کردند: کسانی که اعتراض ها را سرکوب و پایگاه های اجتماعی را فیلتر و آزادی ها را محدود می کند،نمی تواند از دموکراسی در دنیا سخن بگوید.

ارامنه شرکت کننده در این تظاهرات نیز تاکید کردند: ارتش سوریه از آخرین شهر ارمنی در خاورمیانه یعنی کسب حمایت می کند و همه دنیا باید از ارتش سوریه در برابر گروه های تکفیری به ویژه گروه هایی که از خاک ترکیه به سوریه نفوذ کرده اند بایستد.

در صوفیه پایتخت بلغارستان نیز تظاهرات مشابهی در برابر سفارت ترکیه در این کشور برگزار شد و شرکت کنندگان در این تظاهرات دخالت دولت ترکیه در امور داخلی سوریه و حمایت آنکارا از تروریست ها به شکل نظامی و لجستیکی به ویژه در حومه لاذقیه و کسب را محکوم کردند.

در این تظاهرات نیز پرچم های سوریه،ارمنستان و بلغارستان و نیز تصاویر بشار اسد حمل شد.ابکاروف آگیمیان یکی از کشیش های ارمنی در بلغارستان گفت: زمان دخالت در امور کشورهای مستقل تمام شده است.نوادگان عثمانی به فساد وحمایت از تروریست ها و قتل و کشتار ادامه می دهند.ساکنان کسب که یک بار از کشتار عثمانی نجات یافته اند هم اکنون در معرض کشتار جدید قرار گرفته اند.

محمد ابراهیم یکی از شرکت کنندگان اعلام کرد: اردوغان تروریست ها را از اقصا نقاط دنیا جمع کرده است و آنها در اردوگاه هایی در داخل خاک ترکیه آموزش داده است و کار را به جایی رسانده است که به ارتش سوریه دستور داده است که مراکز نظامی ارتش سوریه را هدف قرار دهد تا پوشش لازم برای ورود تروریست ها به مناطق امن فراهم آید.