منبع: www.alikonline.ir

 

این طبیعی است که در کنار تقویت اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هر شخصی تمایلات هویتی خویش را نیز داشته باشد

همزمان با آشكارتر شدن فعالیتهای دفتر دستیار ویژه رئیس جمهور در امور جوامع پیرو ادیان توحیدی و اقلیتهای قومی طی ماه های اخیر و همچنین تدوین حقوق شهروندی و اختصاص بودجه های هر چند كوچک، ولی گره گشا، فعالیتهای این نهاد شكلی جدی تر به خود گرفته و روزنه امید را برای این جوامع روشن تر كرده است.

همچنین حضور نماینده رسمی دستیار ویژه رئیس جمهور در برنامه ها، مراسم فرهنگی و هنری، و همچنین نشست های صورت گرفته با مسئولین و دست اندركاران ورزشی خود گویای تمایل طرفین برای رسیدن به معدل قابل قبول تر و شایسته تری برای هموار كردن مسیر فعالیتهای این جوامع می باشد.

در همین راستا طی هفته ای كه گذشت، تحریریه و هیئت امنای روزنامه و موسسه آلیک شاهد حضور آقای زارع، ‌دستیار ویژه آقای یونسی بود.

در این دیدار آقای زارع به شوخی از علاقه خود به ورزش فوتبال و اینكه بین دو تیم پرسپولیس و استقلال فقط «آرارات» را ترجیح می دهد گفت.

در دیدار انجام شده فارغ از مباحث چگونگی ارائه راه كار برای برگرداندن «آرارات» به میادین بزرگ فوتبال كه رفته رفته تبدیل به یكی از موضوع های داغ اقشار مختلف ورزش دوست شده، گفتگوهایی نیز در مورد سبک و روش مدیریتی جامعه ارمنیان ایران و همچنین روش پرداختن به مشكلات موجود صورت گرفت.

آقای زارع در این ارتباط به نقش محوری مطبوعات، به خصوص روزنامه آلیک اشاره كرد و خاطر نشان كرد: وجود روزنامه ای با این پیشینه تاریخی و فعالیتهای صورت گرفته توسط آن نه تنها برای ارمنیان، بلكه برای كل جامعه ایران افتخار محسوب می شود.

وی در ادامه با مثبت ارزیابی كردن انتشار ضمیمه فارسی روزنامه آلیک خاطر نشان كرد كه دستیار ویژه رئیس جمهور نیز بر این موضوع اشراف كامل دارند و با بنده هم عقیده هستند.

در طی این دیدار كه با حضور مدیریت، سردبیری، و شورای مدیریتی روزنامه وهمچنین مسئولین موسسه آلیک برگزار شد‌، از طرف مدیریت روزنامه فعالیتهای انجام گرفته در این روزنامه با یادآوری اینكه هدف اصلی خدمت به جامعه بزرگ ایرانی است، جامعه ای كه ارمنیان خود را قسمتی هر چند كوچک از آن می شمارند تشریح شد.

در این دیدار همچنین توضیحاتی در مورد نوع اداره جامعه ارمنیان ایران و همچنین بعد دیاسپورای جامعه ارمنی توضیحاتی از طرف مسئولین موسسه ارائه شد كه در این میان به نقش روزنامه آلیک و تأثیر گذاری آن از بعد پردازش افكار عمومی اشاره شد. در همین ارتباط مسئول ضمیمه فارسی روزنامه آلیک با اشاره به اینكه درگاه اینترنتی روزنامه در بیش از 43 كشور جهان بازدید كننده دارد، از ضریب نفوذ این روزنامه صبحت به میان آورد.

آقای زارع نیز در ادامه با صحبت در مورد گرایشها و تعلقات خاطر ارمنیان گفت: این طبیعی است كه در كنار تقویت اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران هر شخصی تمایلات هویتی خویش را نیز داشته باشد.

سردبیر روزنامه نیز در این دیدار به نقش مثبت حركت سامان داده شده از طرف ریاست جمهوری و دستیار ویژه ایشان در این چند ماه اخیر، در راستای احیای حقوق اقلیت ها و ایجاد روزنه های امید برای اجرای هر چه بهتر بند بند قانون اساسی مهم ارزیابی كرد و با اشاره به سخنان آقای یونسی در ارتباط با نقش روزنامه آلیک گفت: این نوع نگرش واقعا بی سابقه بوده و باید قدردان نگاه بیدار ایشان بود.

در همین ارتباط آقای زارع با اشاره به نقش روزنامه آلیک و همچنین لازمه وجودی چنین تریبونهایی برای برجسته كردن موضوعاتی نظیر مشكلات زیرپوستی جامعه پرداخت وگفت: بسیارند موارد و مشكلاتی كه از سمع و نظر مسئولین پنهان می مانند و اتفاقا همین جاست كه نقش پررنگ مطبوعات نمایان می شود و به واسطه آنها مردم به همراه مشكلات خود فرصت نمایان شدن پیدا می كنند.

آقای زارع در ادامه گفت: اتفاقاً یكی از انتظارات ما از ضمیمه فارسی روزنامه آلیک برجسته كردن مشكلات جامعه ارمنیان ایران در كنار گزارشهای مربوط به فعالیتهای انجام گرفته در راه هموار كردن آنهاست.

دستیار ویژه آقای یونسی در این دیدار با اعلام اینكه آرارات و آلیک هم از بعد ورزش و هم از بعد فرهنگی یكی از برندهای افتخار آمیز كشورمان می باشند و باید از طرف مراجع مربوطه تقویت شوند، گفت: ارمنیان عزیز ایرانی بخشی جداناپذیر از جامعه و حكومت هستند. آقای ملیكیان نیز با اشاره به اهداف انتشار ضمیمه فارسی خاطرنشان كرد: هدف شكل دهی آینه ای است كه منعكس كننده فعالیتهای صورت گرفته و انتقال این اطلاعات به جامعه جهانی است.

وی همچنین با بیان اینكه این ضمیمه با اطلاع رسانی در مورد مشكلات و همچنین گرایشهای فرهنگی و دینی جامعه ارمنیان ایران خوانندگان عزیز فارسی زبان را در جریان این رویدادها قرار می دهد، خاطر نشان كرد: یكی از راه های تأثیر گذاری جلب اعتماد خوانندگان و صاحب نظران است كه در این راه تدابیری اندیشیده شده كه برای سهولت ارائه و نشر آزاد مقاله ها می تواند راه گشا باشد.

آقای زارع در ادامه با ارزیابی فنی انتشار ضمیمه فارسی روزنامه، گفت: برای هر چه بهتر شدن فعالیتهای اطلاع رسانی حتی می توان به فكر تغییر رویه نشر این ضمیمه از صورت هفتگی به روزنامه بود.

وی همچنین با اشاره به اینكه به این صورت كار اطلاع رسانی سهل تر انجام خواهد شد، گفت: معتقدم كه باید حمایت هائی صورت بگیرد تا مطالب و موضوعات متنوع تر شوند، یعنی به نظر می آید بهتر است این ضمیمه بیشتر وارد موضوعات و دغدغه های فردی ایرانیان ارمنی شود.

آقای زارع ضمن بازدید از چاپخانه روزنامه خاطر نشان كرد: ركن چهارم دموكراسی می تواند بهترین مانع در راه بوجود آمدن امثال زنجانیها باشد. وظیفه مطبوعات بودن چشم بینای مردم است.