منبع: www.imna.ir

 

رسول زرگرپور در سومین همایش بین المللی ادیان توحیدی با اشاره به اینکه اصفهان شهر گنبدهای فیروزه ای و هنر و نیایش بوده و ولایت پذیری مردمان آن بی بدیل و بی نظیر است، ابراز داشت: اصفهان افتخار می کند که میزبان برگزاری چنین همایشی است.

وی افزود: حضور پیروان ادیان الهی، ارامنه، کلیمیان، زرتشتیان، آشوریان و صابئین در این همایش مایه افتخار و مباهات است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در بیش از ۱۱۲ سال پیش، شاهد گفت و گوی ادیان الهی در مرکز صفاخانه در محله جلفا بوده است، افزود: احیای مجدد صفاخانه در دستور کار است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اسلام به عنوان خاتم ادیان الهی به اندیشه اسلامی مبتنی به اصل توحید و کلمه «لا اله الی الله» تأکید دارد، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی، اسلام در ایران زنده شد.

وی یادآور شد: پیروان تمامی ادیان الهی در پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشتند که استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نتیجه آن بود.

زرگرپور بیان داشت: مجلس شورای اسلامی و حضور نمایندگان ادیان الهی و اقلیت های مذهبی، نماد وحدت و انسجام مردم ایران است.

استاندار اصفهان بیان داشت: مردم با حضور پرشور در انتخابات و تحقق حماسه سیاسی، اعتدال را برگزیده و هرگونه افراطی گری را رد کردند.

وی با اشاره به اینکه همه باید در برابر خشونت و افراطی گری بایستیم، بیان داشت: امروز اصفهان به عنوان الگو و نماد زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی مطرح است.

زرگرپور تصریح کرد: باید پیروان تمامی ادیان الهی و اقلیت های مذهبی را به صلح و دوستی و اجتناب از هرگونه خشونت و افراطی گری دعوت کرده و ملت های خسته از مادی گری را به چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت کنیم.