به نقل از سایت www.irna.ir

 

اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: حق داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی برای هر یک از جوامع اقلیت دینی، سند رعایت آزادی بیان در ایران است.

عالیجناب اسقف بابگن چاریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جامعه ارامنه ساکن در ایران دو نماینده در مجلس شورای اسلامی ایران دارند که خواسته ها و سخنان جامعه ارامنه را بازگو می کنند.

وی تاکید کرد: جامعه ارامنه اصفهان و جنوب کشور در زمینه انجام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، دینی و آموزشی خود از آزادی کامل برخوردارند و هیچ موردی در ارتباط با نقض آزادی بیان مشاهده نشده است.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران کشور ایران را به عنوان الگویی بسیار زیبا برای جهان در زمینه همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی دانست.

وی از مسوولان کشور و استان اصفهان برای حفظ و احترام به حقوق جامعه ارامنه تشکر کرد.

اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران همچنین به دیپلماسی جدید دولت روحانی اشاره کرد و گفت: دیپلماسی دولت یازدهم، نگرش جهانی به ایران را واقعی تر کرد.

عالیجناب اسقف بابگن چاریان افزود: سیاست خارجی پیش گرفته شده توسط دولت یازدهم تاکنون ثمر بخش بوده و امیدواریم در آینده راهکارها و تصمیمات درستی برای برقراری صلح جهانی و امنیت و آسایش همه مردم گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به تصویب قطعنامه مقابله با افراط گری در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سیاست رییس جمهوری و رهبر معظم انقلاب در مسیری مثبت گام برمی دارد و امیدهای تازه ای را نوید می بخشد.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران تصریح کرد: این قطعنامه باید به دلیل حساسیت موضوعی و نیاز شدید جامعه جهانی مورد توجه خاص قرا گیرد. وی این قطعنامه را راهکاری برای برقراری اعتدال و عدالت در جهان دانست و افزود: دولت های عضو سازمان ملل باید همه این مسائل را مورد توجه قرارداده و حقوق مردم ایران را محترم بشمارند.