به نقل از سایت: www.isna.ir

 

جمعی از اهالی رسانه به همراه سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در آستانه سال نو میلادی به دیدار چند خانواده شهید ارمنی رفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار نقدی در منزل خانواده شهید زوریک مرادیان گفت: همیشه مسلمانان از حضرت عیسی مسیح یاد کرده‌اند. در تاریخ کربلا زمانی که حضرت زینب (س) خطبه خود را قرائت کرد، در بزم یزید، فردی مسیحی به یزید بابت این کارش اعتراض کرد و یزید گفت که او را به قتل برسانند.

سردار نقدی همچنین اظهارکرد: گروه وهابی‌ها را انگلیسی‌ها راه انداختند تا به اسم مسیحیت جنگ و جنایت‌هایی برپا کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تاکید کرد: اگر سران آمریکا و اروپا از دین مسیحیت پیروی می‌کردند، هیچ یک از این جنگ و جنایت‌ها پیش نمی‌آمد.

وی افزود: امیدواریم این بیداری ایجاد شده، مقام و آیین پیامبر را درک کنند و جهانیان از آن پیروی کنند.

سردار نقدی ضمن عرض تبریک سال نو میلادی به خانواده شهید زوریک مرادی گفت: مقام شهیدان بسیار بالا است زیرا آنان در راه عدالت و حقیقت به دفاع پرداختند و شهید شدند. از خداوند برای شما صبر خواهانم.

در ادامه این دیدار مادر شهید زوریک مرادی گفت: زوریک بسیار درس خوان و باهوش بود. او مهرماه سال 1359 در سن 20 سالگی در پیرانشهر به شهادت رسید.

کشیش «گریگوری» نیز در دیدار با خانواده شهدای ارامنه گفت: مسیحیان با مسلمانان همیشه در کنار یکدیگر و غم خوار همدیگر بودند و در برابر ظلم دفاع کردند تا آزاد و مستقل باشند.

در پایان این دیدار، لوح تقدیری از طرف سازمان بسیج به خانواده زوریک مرادی اهدا شد.

در دیدار سردار نقدی و اهالی رسانه با خانواده دیگر شهید به نام نوریک باباخانی برادر این شهید گفت: با توجه به شرایط سخت آن زمان و شهید شدن نوریک، اجازه بدهید که خاطره‌ای از او تعریف نکنم، زیرا یادآوری آن دوران سخت و آزار دهنده است.

سردار نقدی در دیدار یا خانواده شهید نوریک باباخانی ضمن عرض تبریک سال نو میلادی اظهار کرد: همه ما مدیون خانواده‌های شهدا هستیم. آنان چشم و چراغ ملت ما هستند. به جرأت می‌توان گفت که بعد از حماسه شهیدان، حقیقتا حماسه خانواده‌های شهدا کمتر از حماسه فرزندانشان نیست. با ایستادگی و صبر پیام شهدا را زنده نگه داشته‌اند.

وی ادامه داد: همه بشریت مدیون ایستادگی شهیدان هستند که برای دادخواهی حق و عدالت به دفاع در مقابل ظلم و ستم پرداختند. ما در جمهوری اسلامی خود همزیستی با همه ادیان را داریم و در هر کجا پیروان صدیق حضرت عیسی بودند، همیشه مسلمانان آنان را همراهی کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تمام ادیان الهی یک ریشه دارند و آن هم تحقق عدالت است. شهیدان در راه دفاع از حق و عدالت شهید شدند و امیدواریم ذره‌ای از ایمان و آرمان شهدا در بین دولت مردان طاغوتی برود و آیین مقدس مسیحی نشر پیدا کند. اگر این اتفاق خوب بیفتد دنیا از ظلم و ستم رهایی پیدا خواهد کرد.

در دیدار با خانواده باباخانی، کشیش گریگوری هم گفت: همانگونه که ملاحظه می‌کنیم خانواده شهیدان هم مانند شهدا فروتن هستند و اگر فعالیت و خدمتی به ملت عزیز ایران داشتند نمی خواهند بازگو کنند.

وی افزود: شهدا نمونه و نشانه‌ای از حضرت عیسی مسیح هستند. آنان پیرو راه عیسی مسیح بودند و جان خود را فدای ایران کردند. امیدوارم مسیحیان و مسلمانان در کنار یکدیگر به هم محبت کنند و برای استقلال و آزادی کشور ایران تلاش کنند.