روز سه شنبه مورخ 21/8/1392، پیشوای مذهبی خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف بابگن چاریان و هیئتی متشکل از روسای مجمع نمایندگان، شورای خلیفه گری و هیئت مذهبی آقایان واروژ میناسیان، نوئل میناسیان و آرشالویس خداوردیان و اعضای شورای خلیفه گری و هیئت مذهبی آقایان ماسیس هایراپطیان و گارگین مارگوسیان، با استاندار جدید اصفهان آقای رسول زرگرپور دیدار و گفتگو کردند.

قبل از ملاقات با جناب استاندار، با راهنمایی رییس بخش تشریفات استانداری، هیئت خلیفه گری از ساختمان در دست تعمیر تالار اشرف که مورد استفاده تشریفات می باشد دیدن کردند. آقای نیک آیین رییس تشریفات استانداری توضیحات جامعی در مورد پروژه، نحوه ی مرمت و اهداف بازسازی ساختمان ارائه کردند.

در دیدار با استاندار اصفهان که در ساعت 11:20 صورت گرفت، عالیجناب اسقف بابگن چاریان از طرف خود، هیئت همراه و خلیفه-گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران انتصاب آقای زرگرپور به مقام استانداری اصفهان را تبریک گفتند و ابراز اطمینان کردند، که با توجه به پیشینه و تجربه ی درخشان ایشان در وزارت خانه های مختلف و انجام امور مهم و کلان کشوری، فعالیت های موثر و ثمربخشی در راه آبادانی شهر و استان اصفهان و همچنین رفع مشکلات موجود انجام خواهند داد.

عالیجناب اسقف، با ارائه ی توضیحاتی درمورد جامعه ی ارامنه ی خلیفه گری اصفهان و جنوب ایران، خاطرنشان کردند که ارامنه همچون گذشته در راه آبادانی، پیشرفت و ترقی جمهوری اسلامی ایران همیاری و مشارکت دارند و خواهند داشت.

عالیجناب اسقف بابگن چاریان به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم، از طرف خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران به تمامی مسئولان استانی و کشوری تسلیت گفتند.

استاندار اصفهان جناب آقای زرگرپور با بیان خشنودی از ملاقات مسئولین خلیفه گری ارامنه، ابراز امیدواری کردند که هم فکری و همیاری میان مسئولین استانداری و خلیفه گری بیش ار پیش صورت پذیرد و متعاقباً گزارش جامعی در مورد فعالیت ها و برنامه های اصلی استانداری در جهت رفع مشکلات و ارتقای سطح رفاهی مردم استان اصفهان ارائه کردند. آقای زرگرپور با شناختی که از جامعه ی ارامنه داشتند، از آنان به عنوان مردمی مسئولیت پذیر و صادق یاد کردند و فرمودند: «همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و ارامنه ی مسیحی در اصفهان در طی قرون گذشته نمونه ی بسیار بارزی از تعامل بین ادیان الهی است». استاندار اصفهان تأکید کردند که هرگونه پیشنهاد و راهکار ارائه شده از طرف شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان در زمینه رفع مشکلات موجود در شهر و استان اصفهان را با جدیت مورد توجه قرار خواهند داد.

جناب آقای زرگرپور از عالیجناب اسقف بابگن چاریان و مسئولین خلیفه گری ارامنه به جهت ارائه ی تصویر درست از حقایق و وقایع موجود در ایران در دیدارهایشان با مقامات کشورهای مختلف در داخل و خارج از ایران، که بدون شک منجر به تصحیح و تغییر دیدگاه های جوامع بین المللی در قبال جمهوری اسلامی ایران خواهند گردید قدردانی نمودند.

آقای نوئل میناسیان رییس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران با مثبت خواندن دیدگاه مقامات دولتی در قبال امور مربوط به ارامنه، ابراز امیدواری کردند که در شرایط جدیدی که بدلیل سیاست های مناسب و ثمربخش دولت تدبیر و امید در زمینه روابط داخلی و خارجی به وجود آمده  است، راه به سوی پیشرفت و ترقی، هموارتر خواهد گشت. آقای میناسیان در زمینه ی ارتقای روابط خارجی به نقش مهم خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و ایروان (پایتخت ارمنستان) اشاره کردند و فرمودند: «خلیفه گری ارامنه ی اصفهان و جنوب ایران می تواند و حاضر است در راه گسترش همکاری های فرهنگی-اجتماعی دو کشور همسایه نقش موثر و نتیجه بخشی ایفا نماید».

دیدار یک ساعته ی مقامات مسئول خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران با استاندار اصفهان با گرفتن عکس جمعی پایان پذیرفت.