به تقل از سایت www.iras.ir

سفیر ایران در آذربایجان تاکید کرد که ایران یک بسته‌ پیشنهادی را برای حل بحران آذربایجان و جمهوری ناگورنو - قره‌باغ تهیه و تنظیم کرده است. به گزارش ايراس به نقل از ايسنا؛ محسن پاک‌آیین، سفیر ایران در آذربایجان در پاسخ به سوال مجله‌ "حقوق و آزادی" درباره‌ بحران بین آذربایجان و جمهوری ناگورنو قره‌باغ و از سرگیری جنگ بین ارمنستان و آذربایجان گفت: تا وقتی که این درگیری حل نشود احتمال از سرگیری جنگ وجود دارد. تزلزل امنیت در منطقه برای ایران خطرناک است. ایران هم با آذربایجان و هم با ارمنستان مرز زمینی دارد و به همین دلیل امنیت منطقه به نفع ایران است.

پاک‌آیین در گفت‌و‌گو با این مجله که متن آن در وب سایت سفارت ایران در آذربایجان منتشر شد، افزود: اخیرا رشد تسلیحات در منطقه احتمال از سرگیری جنگ را افزایش داده است. سفیر ایران در آذربایجان به نقش تهران در روند حل بحران آذربایجان و جمهوری ناگورنو قره‌باغ پرداخت و اظهار کرد: ما آماده‌ایم به حل این بحران کمک کنیم. ایران یک بسته‌ پیشنهادی را برای حل این درگیری‌ها آماده کرده است. اگر دو طرف درگیری میانجی‌گری ایران را بپذیرند تهران پیشنهاداتش را ارائه خواهد داد.

پاک‌آیین در پاسخ به این‌که حل این درگیری‌ها چه تاثیری می‌تواند روی روابط ایران و آمریکا بگذارد؟ گفت: بهبود روابط ایران و آمریکا هم باعث افزایش حل بحران آذربایجان و جمهوری ناگورنو قره‌باغ و هم افزایش امنیت در سراسر جهان می‌شود.