به نقل ا ز سایت ریاست جمهوری اسلامی ایران (www.president.ir)

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني رييس‌جمهوري اسلامي ايران به روابط تاريخي و ديرينه ايران و ارمنستان اشاره کرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران بر پايه اشتراکات فرهنگي و تمدني همواره تعاملات خود با ارمنستان را گسترش و آن را مبناي تحکيم روابط و همکاري‌ها قرار داده است.

دکتر روحاني دوشنبه 14 مرداد 1392 در ادامه ديدارهاي خود با روسا و مقامات شرکت‌کننده در مراسم تحليف‌، در ديدار سرژ سرکيسيان رييس‌جمهور ارمنستان افزود: روابط ايران و ارمنستان همواره دوستانه، نزديک و بر پايه تأمين منافع دو جانبه بوده و قطعاً در آينده نيز تلاش تهران معطوف به تعميق روابط و ارتقاي سطح همکاري‌ها در همه زمينه‌ها خواهد بود.

رييس‌جمهور اظهار داشت: ارمنستان در مجامع بين‌المللي و در موضوعات گوناگون مواضع نزديک و دوستانه‌اي با ايران داشته و يقناً اين مساعي مشترک در راستاي تأمين هر چه بيشتر منافع دو کشور ادامه خواهد يافت.

دکتر روحاني حل و فصل مشکلات منطقه را به نفع همه کشورها و موجب تثبيت و تقويت ثبات و امنيت منطقه عنوان کرد.

سرژ سرکيسيان رييس‌جمهور ارمنستان نيز در اين ديدار ضمن تبريک مجدد انتخاب و آغاز بکار دکتر روحاني به عنوان رييس‌جمهور اسلامي ايران و ابراز خوشحالي از شرکت در مراسم تحليف رياست جمهوري اسلامي ايران تصريح کرد: ايران و ارمنستان در کنار هم از يک راه طولاني تاريخي عبور کرده‌اند و در 20 سال گذشته نيز همکاري‌ها و روابط مؤثر و سازنده‌اي با يکديگر برقرار نموده‌اند.

رييس‌جمهور ارمنستان تأکيد کرد: مطمئنم در دوران جديد همکاري‌هاي ايران و ارمنستان با تلاش‌هاي مسئولان دو کشور ضمن تقويت و تحکيم دوستي ميان دو ملت‌، روابط دوجانبه و منطقه‌اي نيز در عرصه‌هاي مختلف از جمله در زمينه اقتصادي گسترش خواهد يافت.

رييس‌جمهور ارمنستان به منظور شرکت در مراسم تحليف رييس‌جمهوري اسلامي ايران که عصر يکشنبه در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، به ايران سفر کرده است.