به نقل از www.ostan-es.ir

رهبران و نمايندگان اديان توحيدي از استاندار اصفهان تقدير كردند

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، رهبران و نمايندگان اديان توحيدي اصفهان، در ديدار با استاندار اصفهان از زحمات وي در خصوص ايجاد دبيرخانه اديان توحيدي و كمكها و حمايت هاي ايشان كه باعث همبستگي صميمانه اديان الهي در استان شده است، تقدير و تشكر نمودند.

استاندار اصفهان در اين ديدار با بيان اينكه كمتر استاني در ايران وجود دارد كه اديان، مذاهب، فرق و اقوام مختلف به صورتي كه در اصفهان است، گرد هم آمده باشند، گفت: توانمندي هاي فرهنگي و هنري، پيشينه ي تاريخي غني و انسان هاي بزرگ تاريخي سرمايه هاي اجتماعي بزرگي هستند كه به عنوان ميراث تاريخي حائز اهميت اند.

استاندار اصفهان افزود: سرمايه هاي اجتماعي بزرگ از اديان مختلف در طول تاريخ نيازمند كنكاش و بسترسازي براي حفظ و انتقال آن به آيندگان است.

عليرضا ذاكر اصفهاني تصريح كرد: مشاركت و حضور فعال اديان مختلف در استان زمينه ساز ارتباطات عميق و همچنين ايجاد آرامش و آسايش بيشتر در استان شده است.

ذاكر اصفهاني از اصفهان به عنوان شهر موزه و استان پهناوري از لحاظ فرهنگي ياد كرد و اظهار داشت: كارهاي بزرگي در زمينه هاي فرهنگي در استان انجام شده است و مي تواند انجام شود.

وي ديده شدن و تكريم اقشار مختلف مردم و گروه ها را در NGO ها، تشكلهاي مدني، فرق و مذاهب گوناگون را حائز اهميت خواند و گفت: كساني كه در اين زمينه ها مي توانند همكار دستگاه هاي حاكميتي باشند به آن هاي احترام مي گذاريم و حضور آن ها را در استاندار ي ارج مي نهيم.

عليرضا ذاكر اصفهاني با بيان اينكه در استان اصفهان با انسانهاي با انگيزه و گرايش هاي مختلف سروكار داريم، گفت: بايد بتوانيم زمينه همكاري با آن ها را فراهم كنيم.

وي با بيان اينكه انسان هاي فرهيخته و هنرمند از اديان و مذاهب مختلف در استان فراوان هستند، افزود: صرف نظر از خود اديان، آثار و زندگي اين افراد قابل بررسي و توجه هستند.

ذاكر اصفهاني در ادامه افزود: بايد فضايي را ايجاد كنيم كه با فكر و مطابق باآانچه كه در دين اسلام عنوان شده است و همچنين تمركز روي نقاط اشتراكي بين اديان از قبيل توحيد، انسانيت و اخلاق در تصالح بين اديان بكوشيم و زمينه ي مودت و صلح و دوستي را ايجاد كنيم.

وي افزود: گردشگران خارجي در بدو ورود به ايران اماكن تاريخي و ارتباطات مردمي و زندگي مسالمت اميز اديان را بسيار خوب ارزيابي مي كنند كه اين امر بسيار ارزشمند است.

در اين جلسه همچنين موبد زرتشتيان اصفهان گفت: ما صميمانه و صادقانه از تمامي كساني كه باعث سربلندي و يكپارچگي سرزمين اهورايي ما شده اند و بخصوص استاندار ارزشمند و انديشمند كه در واقع موسس اديان توحيدي در استان گرديده اند تقدير و تشكر مي كنيم.

وي در ادامه اظهار داشت: در هيچ جايي از ايران اين همبستگي صميمانه به اندازه ي اصفهان نيست و اين نشان دهنده ي فرهيختگي استانداراصفهان مي باشد.

موبد زرتشتيان اصفهان تصريح كرد: ما خواستار اين هستيم كه اين سرزمين اهورايي عزيز به جايگاه واقعي خودش برسد.

نماينده ي كليميان استان نيز در اين ديدار از استاندار اصفهان به لحاظ ايجاد همبستگي و كمك هايي كه به دبيرخانه اديان توحيدي كرده است و همچنين تلاش هاي وي در جهت ايجاد وحدت بين اديان مختلف تشكر نمود.

نماينده ارامنه استان نيز از طرف پيشواي مذهبي ارامنه اصفهان و جنوب ايران و شوراي خليفه ارامنه اصفهان و جنوب ايران از استاندار اصفهان به خاطر حمايت ايشان از جامعه ارامنه قدرداني كرد.

دكتر ارزاني رئيس دبيرخانه اديان توحيدي استان نيز با بيان اينكه اخوت در دين اسلام تنها معطوف به اخوت اسلامي نيست، گفت: در دين اسلام نيز توصيه شده است كه كساني كه پايبند به كتب الهي هستند برادر ديني ما هستند و حتي كساني كه متدين هم نيستند بايد مورد احترام قرار گيرند.

وي به مشتركات فراواني كه بين اديان الهي قرار دارد اشاره كرد وگفت: همدلي بيشتر اديان الهي زمينه ساز آرامش در جامعه شده است.

وي با اشاره به اينكه دبير خانه اديان الهي در سال 89 با حكم استاندار اصفهان تاسيس شده است، يادآور شد: همايش هاي ملي و بين المللي در طول اين سال ها با حمايت هاي استاندار و رهبران اديان الهي صورت گرفته است.

در اين ديدار رهبران و نمايندگان اديان توحيدي اصفهان با اهداي لوحي از استاندار اصفهان تقدير بعمل آوردند.