هیئت خلیفه گری ارامنه ی اصفهان و جنوب ایران به رهبری پیشوای مذهبی ارامنه عالیجناب اسقف بابگِن چاریان و با همراهی عالیجناب کشیش مسروپ گالستانیان، آقای وارطان وارطانیان نماینده ی اسبق ارامنه ی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، روئسای شورای خلیفه گری، هیئت مذهبی و تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان خلیفه گری ارامنه ی اصفهان و جنوب ایران، با شرکت در مراسم ترحیم آیت الله طاهری اصفهانی که در سومین روز درگذشت آن مرحوم، چهارشنبه مورخ 15 خرداد 1392، از ساعت 9  صبح در مسجد سید اصفهان برگزار شد، یاد آن عالم فقید و دانشمند را گرامی داشتند.

در این مراسم که با حضور اقشار گوناگون مردم اصفهان و جمعی از مردم شهرهای نزدیک برگزار شد، شخصیت های عالی رتبه ی استانی از جمله علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان و معاونین استاندار، دکتر سقائیان نژاد شهردار اصفهان و تعداد کثیری از وزرا و نمایندگان مجلس کنونی و سابق نیز حاضر بودند.

مرحوم آیت الله طاهری اصفهانی در دوران بعد از انقلاب اسلامی، به عنوان اولین امام جمعه ی اصفهان، مسئولیت خود را تا سال 1381 بر عهده داشتند. آن مرحوم طی دوران حیات پربار خود همیشه ارتباط نزدیک و صمیمی با جامعه ی ارامنه ی ایران بخصوص ارامنه ی اصفهان داشته و همیشه با احترام و تکریم خاص از ارامنه یاد کرده است.