به نقل از سایت: irna.ir

 

ساری ، ایرنا - استاندار لوری ارمنستان اعلام کرد: این استان آماده فراهم کردن تمامی شرایط برای فعالیت اقتصادی تجار مازندران است و سرمایه‌گذاری در مازندران را در اولویت خود قرار می‌دهد.

 

آندره قوکاسیان روز شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با استاندار مازندران گفت: استان لوری اماده است تا تمام نیازهای تجاری ایرانی و تجار ارمنی جهت تعمیق روابط اقتصادی ۲ استان فراهم کند.

 

وی تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای گمرکی تجار ایرانی و مازندران را وعده داد و افزود: سرمایه گذاری در مازندران نیز یک فرصت برای تجار ارمنی است که برای این منظر در کوتاه ترین زمان شرایط لازم فراهم می شود.

 

استاندار لوری ارمنستان تعمیق روابط گردشگری میان مازندران و استان لوری را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: مازندران از زیرساخت های خوبی برخوردار است که میتواند هم در زمینه تجارت و هم گردشگری بهره برداری شود.

 

قوکاسیان روابط ۲ استان را کاملا عملیاتی توصف کرد و گفت: ما تمام تلاش خود برای جلب رضایت تجار مازندرانی و همچنین پویایی روابط اقتصادی ۲ استان خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه مازندران از تولیدات خوبی در زمینه های باغی ، غذایی ، لبنی و دیگر صنایع برخوردار است که می توانند بخش قابل توجهی از نیازهای استان لوری و استان های دیگر ارمنستان را برطرف کند.

 

استاندار لوری به تفاهم‌نانه ۲ استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ما بر اجرایی شدن این تفاهم‌نامه پایبند هستیم.

 

سال گذشته به منظور توسعه و تعمیق مناسبات و مراودات اقتصادی وتجاری میان استان های مازندران و لوری ارمنستان، احمد حسین زادگان-و آندره قوکاسیان  با هدف ارتقای توسعه  دستاوردهای فرهنگی، توانمند سازی روابط در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی ، بازرگانی و گردشگری تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

 

طرف ها بر توسعه و تعمیق روابط دو جانبه از طریق گسترش فرهنگ گردشگری، تبادل هیا ت های ورزشی، گردشگر بویژه در حوزه سلامت، مشارکت در پروژه های سرمایه گذاری و همچنین برگزاری نمایشگاه های مرتبط تاکید نمودند.