به نقل از سایت: www.mehrnews.com

به گزارش خبرگزاری مهر، آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان صبح امروز (شنبه ۶ مهر ماه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار ضمن تاکید بر توسعه روابط دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و ارمنستان ارتباط خوبی با یکدیگر دارند که در حال پیشرفت است و امیدواریم در زمینه‌های کشاورزی، دارویی و بهداشت روابط دو کشور توسعه یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پارلمان‌های دو کشور نیز ارتباط مناسبی با یکدیگر دارند، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی برای توسعه همکاری با پارلمان ارمنستان آمادگی کامل دارند.

وی با اشاره به اینکه نگاه مثبتی در ایران نسبت به کشور ارمنستان وجود دارد، افزود: امیدوارم حضور شما در ایران، سبب گسترش روابط سیاسی، فرهنگی و تجاری دو کشور شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از مواضع دولت ارمنستان در مجامع بین‌المللی و در حمایت از ایران تشکر کرد و این موضوع را نتیجه دوستی دو کشور خواند.

آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت گسترش روابط پارلمانی بین دو کشور اظهار داشت: گروه های دوستی پارلمانی دو کشور با یکدیگر در ارتباط هستند و ما به دنبال توسعه روابط بین کمیسیون های پارلمان دو کشور هستیم.

وی از سفر رئیس مجلس این کشور به ایران در آینده نزدیک خبر داد.