به نقل از سایت: www.alikonline.ir

 

گفتگو با مسئول کار گروه برگزاری جشن های 70-مین سالگرد تاسیس باشگاه آرارات

آرارات 70 ساله شد. و این تنها 70 سالگی تاسیس آرارات نبوده و نیست که می تواند توجه گروه های خاص جامعه را برانگیزاند. با 70 سالگی آرارات تشکیل و فعالیت گروه های غیر وابسته به دولت یا NGO-ها در ایران نیز به سالگرد ایجاد و روزهای آغازین گسترش خود نزدیک شده که این خود می تواند بازگو کننده شرایط خاص فرهنگی جامعه ایرانی را در منطقه ای که گاها عمر تاریخ کشورها از عمر حاکمین آنها کمتر بوده نیز باشد.

در آستانه برگزاری مراسم و جشن های تاسیس این باشگاه به گفتگو با هراچ ظریفیان مسئول کار گروه برگزاری این مراسم نشسته و در مورد برنامه های تدارک دیده شده صحبت کردیم.

هراچ ظریفیان که از فعالین گروه پیشکسوت های باشگاه آرارات نیز می باشد، با ارائه برنامه های تدارک دیده شده از طرف بخش های مختلف این باشگاه تفصیلاً به برنامه های مورد نظر پرداخت.

ظریفیان با بیان اینکه همراهی و بسط ارتباطات بین ارمنیان و فارسی زبانان می تواند راه گشای بسیاری از مشکلات احتمالی و همچنین ایجاد و تعامل فرهنگی شود، از برنامه های تدارک دیده شده که بصورت مشارکت مستقیم این گروه ها برگزار خواهد شد، گفت و خاطر نشان کرد که طی این برنامه ها که با همراهی و اجراهای گروه های هنری باشگاه آرارات همراه خواهند بود، ایرانیان فارسی زبان در جریان امور و کارهای صورت گرفته ورزشی و فرهنگی این باشگاه قرار خواهند گرفت.

این برنامه ها به گفته مسئول کار گروه برگزاری این جشنها در اوایل فصل پائیز برگزار خواهند گردید.

آقای ظریفیان همچنین با برشمردن برنامه های تدارک دیده شده برای گروه های مختلف مردمی از جامعه ارمنیان ایران، از لزوم ایجاد تعامل و آگاهی از مشکلات پیش رو که این باشگاه با آن روبرو است، صحبت به میان آورد. مشکلات مطرح شده عموما به بخش تامین هزینه ها بابت نگهداری صحیح و ایجاد امکانات در شان استفاده کنندگان از فضاهای ورزشگاه آرارات مربوط می باشند.

تورهای یک روزه برای والدین ورزشکاران و اعضای دیگر انجمن های فعال در حوزه فرهنگی ارمنیان تهران که طی آن این دیدار کنندگان ضمن گردشی خاطره انگیز از نزدیک با نحوه نگهداری و حفظ امکانات فضای ورزشگاه و همچنین مشکلات احتمالی در این راه آشنا خواهند شد، از دیگر برنامه های آتی می باشد.

باشگاه فرهنگی-ورزشی آرارات تهران در خصوص شعب فعال خود در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی که متمرکز در دو شهر تبریز و ارومیه می باشند، به خبرنگار آلیک گفت که برنامه های خاصی برای حضور گروه های فرهنگی و هنری این باشگاه ها تدارک دیده شده اند که موجب ایجاد حس همیاری و تعامل بین همه اعضای باشگاه های آرارات در شهرهای مختلف خواهد گردید.

برگزاری رقابت های ورزشی ارمنیان موسوم به «هاماهایکاکان» یا المپیک ارمنیان امسال نیز با مراسمی ویژه در افتتاحیه همراه خواهد بود که طی آن جشن هفتادمین سالگرد تاسیس این باشگاه با شکوه چشم نوازی برگزار خواهد شد.

به گفته هراچ ظریفیان، در این رقابت ها علاوه بر ورزشکارانی که از شهرهای مختلف ایران به تهران خواهند آمد، تدابیری اندیشیده شده تا شاهد حضور تیم های مختلف ورزشی از دیگر کشورها بخصوص ارمنستان نیز باشیم.

فراخوان تهیه فیلم های کوتاه و همچنین مسابقات عکاسی که در آن شرکت عموم ارمنیان ایران آزاد است نیز از دیگر برنامه های این جشن ها خواهد بود. موضوع فیلم ها و عکس ها در ارتباط با فعالیت های باشگاه آرارات بخصوص جشن های 70 سالگی این باشگاه خواهند بود که بعد از داوری به نمایش عموم درخواهند آمد.