در صبح روز جمعه، 5 آبان 1392، در کلیسای هٌوهاننِس مقدس اصفهان، به مناسبت هفته دفاع مقدس و به یاد و خاطره شهدای ارامنه هشت سال دفاع مقدس، بخصوص شهدای ارامنه اصفهان، مراسم مذهبی برگزار شد.

در این مراسم که با برنامه ریزی شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و به رهبری روحانی ارشد آنانیا گوجانیان برگزار شد، روحانیون و خدمه ی کلیسایی، آقای روبرت بگلریان نماینده ی ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی، مسئولین و نمایندگان هیئت های شورای خلیفه گری ارامنه، دانش آموزان مدارس ارامنه، اعضای خانواده های شهدا و افرادی از جامعه ی ارامنه ی اصفهان حضور داشتند.

در پایان مراسم، روحانی ارشد آنانیا گوجانیان با ایراد سخنانی یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع جوانمردانه رزمندگان ایرانی از میهن را گرامی داشتند و فرمودند: «شهدا با ارجح شمردن زندگی ابدی و دنیای جاوید، در راه تمامیت ارضی کشور گران بهاترین دارایی خود را فدا نمودند. حماسه و شجاعت آنها باید سرمشق و راهنمای ما در زندگی باشد». وی در پایان سخنان خود از طرف پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف چاریان و هیئت های شورای خلیفه گری از ایثار خانواده های شهدا تشکر و قدردانی کردند و از خداوند متعال برای آنان طلب صبر و تسلی خاطر نمودند.