به مناسبت نامگذاری سال 1391 به نام سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» از سوی رهبر انقلاب اسلامی، دومین همایش بین المللی ادیان توحیدی با موضوع کار و تولید از منظر ادیان توحیدی، با برنامه­ریزی دبیرخانه ادیان توحیدی، با حضور نمایندگان ادیان توحیدی مسیحی، کلیمی، زرتشتی،در دو نوبت صبح و بعد از ظهر  با نشست­های عمومی و تخصصیدر تالارهای «فیروزه» و «آیینه» مهمانسرای عباسی برگزار شد.

   نشست عمومی همایش در روز شنبه 14 بهمن 1391 از ساعت 8:30 صبح الی 12:30 و نشست تخصصی در همان روز بعد از ظهر از ساعت 15 الی 17:30 برگزار شد.

   نشست عمومی با حضور استاندار اصفهان دکتر ذاکر اصفهانی برگزار شد.

   همایش بین‌المللی ادیان توحیدی، با هدف توسعه تعاملات علمی بین ادیان و تبادل اندیشه میان دانشوران دین‌های اسلام، مسیحیت، زرتشت و یهود  برگزار شد. تعریف، جایگاه و سیره­ی پیشوایان در کار و تولید از منظر ادیان توحیدی، آداب و اخلاق کار و تولید در ادیان توحیدی، و آثار فردی و اجتماعی و تولید در ادیان توحیدی، از محورهای موضوعی این همایش بودند.

   گروه شرکت­کنندگان جامعه­ی ارامنه با رهبری پیشوای روحانی و خلیفه­ی ارامنه­ی اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف بابکن چاریان، متشکل از اعضای منتخب هیئت­ها و انجمن­های ارامنه­ی فعال اصفهان و شاهین­شهر، به نمایندگی از دین مسیحیت در نشست­های این همایش شرکت کردند. مقاله­ی ارائه شده از طرف دین مسیحیت در نشست عمومی، تحت عنوان «مقدمه­ای بر دیدگاه مسیحیت در مورد کار، تولید و ثروت» توسط نماینده­ی ارامنه­ی اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی جناب آقای روبرت بگلریان تنظیم و ارائه گردید. در نشست تخصصی بعد از ظهر، که با حضور روسای مجمع نمایندگان و شورای خلیفه­گری برگزار شد، مقاله­ی مربوط به دین مسیحیت، تحت عنوان «مُرال (اخلاق، عفت) اقتصاد» توسط آقای آرشاویر گابوجیان، استاد دانشگاه الهیات ارمنستان، که برای شرکت در این همایش دعوت شده بود، ارائه گردید. جهت سهولت در امر ترجمه، متن کامل ترجمه­ی فارسی سخنرانی آقای گابوجیان به صورت کتبی در اختیار حاضرین جلسه قرار داده شده بود.

   پس از اتمام جلسه و با دعوت استاندار محترم اصفهان جناب آقایدکترذاکر اصفهانی، نمایندگانی از کلیه­ی ادیان شرکت­کننده در نشست تخصصی همایش در محل استانداری اصفهان با ایشان دیدار کردند.

 

   جهت اطلاع از جزئیات به آدرس اینترنتی زیر مراجعه شود:

http://www.adyan-tohidi.com/portal/index.php/2012-10-08-09-30-25/95-2013-02-04-17-39-28