به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند:

همان‌گونه که مستحضرید، در روزهای گذشته شهر اصفهان شاهد بارندگی شدید چهل و هشت ساعته بود، که در طی آن به برخی از بناهای تاریخی خشت و گلی شهر آسیب‌هایی وارد گشت. اخیرا در برخی از خبرگزاری‌ها موضوعی با عنوان تخریب بخشی از کلیسای وانک انعکاس یافته است، که لازم است توضیحاتی در این خصوص خدمت هموطنان عزیز ارایه نماییم.

قبل از هر چیز تاکید می‌نماییم که به ساختمان اصلی کلیسای وانک هیچگونه آسیبی نرسیده است. نمای بیرونی و تزیینات داخلی منحصر به فرد این اثر ارزشمند، کاملا سالم و تحت نظارت دقیق خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران قرار دارد. خسارت وارده تنها محدود به نمای خارجی دیوار اطراف حیاط کلیساست، که فاقد تزیینات بوده و در اثر بارندگی خشت و گل برخی نقاط از دیواره جنوبی آن آسیب دیده است.

خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران با قدردانی از توجه و حساسیت هموطنان عزیز در حفظ و حراست از آثار ارزشمند ملی و جهانی کشورمان، به اطلاع می‌رساند، این موضوع در اولویت کاری این نهاد قرار داشته و با مشاوره با کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، عملیات مرمت در اسرع وقت و زمان‌بندی مناسبی که کارشناسان تعیین خواهند نمود، به سرانجام خواهد رسید.

 

شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران